مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: پست‌های مدیریتی منتسب به زنان تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۱۷ درصد بوده که در سال ۹۹ به ۲۳ درصد رسیده و در سال جاری به ۳۰ درصد خواهد رسید. این رشد در انتصابات استانداری بسیار چشمگیر بوده است.

زنان

به گزارش همشهری آنلاین، فاطمه طهماسبی افزود: جمعیت زنان استان نزدیک به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۵۰درصد جامعه را تشکیل می‌دهند. از این تعداد ۷۳درصد ساکن مشهد و ۲۷درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان خراسان رضوی بیشتر از زنان در کل کشور است، به طوری که نرخ مشارکت در کشور ۱۴ درصد و در استان خراسان رضوی به ۲۰ درصد می‌رسد.

طهماسبی اظهار کرد: مصوبه افزایش تعداد زنان در پست‌های مدیریتی استان در ابتدای سال ۹۷ در استانداری خراسان رضوی تصویب شد که بر اساس آن هرساله باید ۵درصد به تعداد مدیران زن در استان اضافه شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ باید زنان حداقل ۳۰درصد از موقعیت‌های کل مدیریتی را به خود اختصاص دهند. 

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی درباره پست‌های مدیریتی زنان استان گفت: تا سال گذشته زنان خراسان رضوی پست مدیریتی عالی نداشته‌اد، اما در سال جاری با انتصاب معاون استاندار(کوکب موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع)، بخشداران (خانم حامد بخشدار مرکزی گلبهار، ریحانه شریعتی اصل بخشدار مرکزی خلیل‌آباد، اکرم خلیلی بخشدار بخش آبکوه شهرستان قوچان)، معاون فرماندار(فاطمه بارانی خالص معاون سیاسی امنیتی اجتماعی درگز، شکوه میرشاهی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد) و معاون شهردار(خانم مهندس عرب احمدی منطقه ۹ مشهد، آیدا مهربان معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد) محقق شده است.  

وی افزود: در انتخابات شوراهای روستا دوره پنجم از ۸ هزار و ۷۴ نفر منتخب ۱۸۹ نفر را خانم‌ها تشکیل دادند و در انتخابات شوراهای روستا دوره ششم نیز از ۸ هزار و ۱۰۰ نفر منتخب ۳۲۵ نفر خانم بودند. همچنین در حال حاضر از ۲ هزار و ۳۹۹ نفر دهیار خراسان رضوی، ۳۲۳ نفر دهیار خانم هستند.

تمام پست‌های مدیریتی که زنان می‌توانند در آنها تصدی داشته باشند ۴ هزار و ۴۳۸ پست در استان است که ۹۹۵ پست آن را زنان و مابقی را مردان در اختیار دارند.

کد خبر 613271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha